TELEFON: 0708-844891

Introduktionsutbildning för handledare och elev

Kurstillfället är 3 timmar + 15 minuters rast där fika ingår.

Innehåll: Power-point bildspel där även filmer visas som handlar om lagar, regler, olyckor, Eco-Driving samt information om hur vi trafiklärare utbildar, det finns stort utrymme för öppna samtal/diskussioner och ni får gärna dela med er av era  erfarenheter. Vi kan alla lära av varandra.

Introduktionsutbildning/Handledarkurs

Nästa kursdag: Torsdag 21 mars kl. 17:30-20:45

Nästa kursdag: Torsdag 18 april kl. 17:30-20:45

Anmälan kan göras här:

Introduktionsutbildning

Är en kurs som både Handledare och elev skall genomföra för att få övningsköra privat.

Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå introduktionsutbildningen.
Pris 400 kr per deltagare, handledarbok och fika ingår, det går bra att betala med kort, Swish eller kontant.
Medtag giltig och välliknande legitimation.

Efter genomförd introduktionsutbildning

Utbildaren rapporterar direkt till Transportstyrelsen att du har gått utbildningen. Därefter så går det bra att ansöka om godkännande som handledare på Transportstyrelsens hemsida.

Bra information om introduktionsutbildning

Introduktionsutbildning för handledare
Introduktionsutbildning för elev

Några av våra elever som klarat uppkörningen